Releasenotes v21.36

In deze release voegen we een aantal grote en zeer handige features toe! We bieden je o.a. de optie om formulieren op custom pagina’s via de portal de publiceren. Lees snel verder voor meer informatie!

Wat is nieuw?

  • Je kunt formulieren maken voor je eindgebruikers! Deze formulieren kunnen gepubliceerd worden op de gebruikersportaal of op een eigen intranet. Een ingevuld formulier leidt tot een ticket!
  • Daarnaast kun je pagina’s toevoegen aan de portal. Hiermee kun je zelf onbeperkt informatiepagina’s of ander soort content publiceren. De pagina’s zijn de linken vanuit één van de 4 buttons op de homepage.
  • Vanaf nu kun je op de portal het veld ‘Binnenkomst’ (indien ingeschakeld) ook een standaardwaarde geven bij het aanmaken van een nieuw ticket. Hiermee kun je meer grip krijgen op tickets die via de portal zijn aangemaakt.
  • Het bovengenoemde veld is nu ook (indien ingeschakeld) te tonen op de portal.
  • Je kunt nu direct documenten en afbeeldingen uploaden via de editor. Klik hiervoor op het icoontje m.b.t. ‘Afbeeldingen’. Na het uploaden is de afbeelding ook direct in de content te gebruiken.
  • De banner van de portal kan nu ook een achtergrondafbeelding hebben.
  • De portal biedt nu ook de mogelijkheid om een ‘welkomstwoord’ / inleiding te plaatsen op de homepage. Deze wordt na de banner en voor het nieuwsoverzicht getoond. Je kunt gebruik maken van markdown t.b.v. opmaak.
  • De mail die gestuurd wordt bij een notificatie (optionele keuze van een gebruiker) heeft een andere layout gekregen en is vanaf nu klikbaar.
  • Indien je nu inloggen via OpenIDC forceert, is de link om als lokale gebruiker in te loggen ook verwijderd.
  • Je kunt nu 2FA forceren voor alleen lokale of alle gebruikers. BIj het forceren bij alle gebruikers houdt dit in dat zij naast een eventuele 2FA-stap bij de provider, ook in Neo4Z moeten inloggen met 2FA.
  • Het tabblad ‘Beveiliging’ is weggehaald uit de algemene instellingen en heeft nu een eigen pagina. Hier horen ook eigen autorisaties bij. Je dient eventuele beheerders dus extra autorisaties tot de pagina te geven (indien gewenst)
  • Gebruikers kunnen nu via de portal bestanden toevoegen aan een ticket. Dit is een instelling die moet worden ingeschakeld. Verder dient de portal-gebruiker te beschikken over de autorisatie ‘Tickets > Bestanden toevoegen’ om hier gebruik van te kunnen maken.

Wat hebben we veranderd?

  • Gelezen notificaties worden niet meer getoond in de dropdown.
  • Als een item uit de controlelijst (tickets) wordt opgeslagen, wordt er nu ook een melding getoond zodat je zeker weet dat je updates zijn opgeslagen.
  • De tekst ‘Verborgen voor aanmelder’ is vervangen door een icoontje.

Wat hebben we opgelost?

  • Het veld ‘Streefdatum’ werd niet zichtbaar in de portal (tickets) als deze wél was ingeschakeld.
  • Het lukte niet om al tijd te schrijven op een nog niet opgeslagen ticket.
  • De [Wijzigen] en [Verwijderen]-knoppen verdwenen bij het sorteren van de tijdlijn.
  • Er werd een fatale fout getriggerd als een gebruiker geen toegang verleende om te in te loggen via MS Azure.