Releasenotes v22.02

In dit artikel vertellen we je over de toevoegingen en wijzigingen van onze eerste versie in het nieuwe jaar. Zoals je van ons gewend bent, krijgen alle SaaS-klanten de update woensdagavond gepusht naar hun productieomgevingen. De testomgevingen zijn al eerder geüpdatet.

Wat hebben we toegevoegd?

  • [Applicatiemanagement] Het is nu mogelijk om middels beheer een status in te stellen waarmee je aangeeft dat het object automatisch gearchiveerd wordt.
  • [Algemeen] De grafische weergave van relaties wordt nu op de achtergrond automatisch vernieuwd bij het wijzigen van de relaties.
  • [Algemeen] Bij handmatige acties is nu ook in te stellen dat deze direct, zonder de optie om deze te kunnen aanpassen, moet worden uitgevoerd.
  • [Algemeen] Bestanden zijn nu te plaatsen in ‘Mappen’ waarna je ook kunt filteren op mappen. Standaard zie je alle bestanden in alle mappen.
  • [Algemeen] Afbeeldingen zijn nu direct te verkleinen vanuit de modal tijdens het bekijken.
  • [Algemeen] Er wordt nu een foutmelding getoond als je een bestand wil uploaden dat te groot is.
  • [Applicatiemanagement] De kolom ‘Organisaties’ is toegevoegd. Daarmee kun je in de index alle gekoppelde organisaties zien.
  • [Applicatiemanagement] Het is nu mogelijk om te filteren op de gekoppelde organisatie(s).
  • [Automations] De metadata van de persoon, gekoppeld aan de gebruiker, is nu ook bruikbaar als variabele (bijvoorbeeld ${person.displayName}).
  • [Contracten] Het is nu mogelijk om personen te koppelen aan een contract. Hierbij kun je nu tevens een rol aangeven.
  • [Datasets] Je kunt schema’s nu ook kopiëren. Uiteraard dien je hiervoor wel over de juiste autorisaties te beschikken.
  • [Datasets] Het is nu mogelijk om een veldtype ‘Opgemaakte tekst’ toe te voegen. Daarmee kun je de tekst in het desbetreffende veld opmaken zoals je ook gewend bent van bijvoorbeeld tickets.
  • [Portal] De terugknop bij een formulier gaat nu ook terug naar de pagina waar je vandaan komt.
  • [Tickets] Een al eerder aangemaakte reactie is nu alsnog (tijdens het wijzigen) te verzenden als e-mail.
  • [Tickets] Bij het koppelen aan een mijlpaal is er nu ook de optie om de einddatum van die mijlpaal over te nemen als einddatum van het ticket.
  • [Tickets] Mijlpalen hebben een eigen pagina en zijn te zoeken via de zoekbalk.
  • [Tickets] Tijdens het aanmaken van een ticket staat er direct een ticketnummer, voordat het ticket is opgeslagen. Dit nummer wordt niet ‘gereserveerd’ en kan tijdens het aanmaken wijzigen. Bij het daadwerkelijk opslaan wordt het nummer definitief toegekend.
  • [Organisaties / Personen] Bij het tabblad ‘Gekoppeld’ zie je nu ook welke rol een organisatie of persoon bij een gekoppelde applicatie, certificaat, database, server, contract of proces heeft.
  • [Facturen / Reserveringen] Facturen en reserveringen zijn nu te kopiëren.
  • [Portal / Automations] Je kunt nu instellen dat alleen bepaalde gebruikers en/of groepen een formulier kunnen openen en gebruiken.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • [Algemeen] Diverse code-optimalisaties en wijzigingen in de gebruikersinterface (klein). Interesse in de details? Neem dan contact op met support.
  • [Algemeen] HTTPS wordt nu definitief op alle pagina’s geforceerd. Ook bij het gebruik van de API.
  • [Tickets[ Subtickets kunnen niet langer een startdatum hebben die voor de einddatum van de afhankelijkheden ligt.
  • [Tickets] In het veld ‘Geschatte tijd’ was het niet mogelijk om een tijd als ‘1:00’ in te vullen tijdens het aanmaken van een ticket.
  • [Organisaties] Het was niet mogelijk om een ruimte te openen als die geen kamernummer had.