Blog

Releasenotes v21.46

Ook in deze release voegen we weer een hoop nieuwe dingen toe en hebben we andere dingen verbeterd of opgelost. De wijzigingen die we woensdagavond pushen naar alle SaaS-klanten vind je hieronder!

Wat hebben we toegevoegd?

  • [Algemeen] PDF-bestanden kunnen vanaf nu ook geopend worden in dezelfde preview als afbeeldingen. We gaan uitzoeken of we dit voor meer bestanden, zoals bijvoorbeeld EML-files (e-mails) ook kunnen doen.
  • [Algemeen] Van alle variabelen is nu ook de ‘oude waarde’, zoals die (voor op daadwerkelijke opslaan) staat opgeslagen in de database beschikbaar. Hiermee kun je in de voorwaarden van een trigger bijvoorbeeld instellen dat die desbetreffende trigger alleen wordt afgevuurd als een specifiek veld wijzigt van inhoud. Je kunt deze ‘oude’ variabelen gebruiken door de postfix ‘.old’ toe te voegen aan de variabele.
    Voorbeeld: ${ticket.statusID.old}
  • [Algemeen] Ref-velden worden nu ook middels achtergrondtaken up-to-date gehouden.
  • [Acties & Triggers] Het is nu ook mogelijk om een notificatie (zowel binnen Neo4Z als push) te genereren vanuit een actie.
  • [Tickets] Vanaf nu kun je filters binnen de module tickets opslaan en delen met collega’s. Hierdoor kun je gemakkelijk overzichten die voldoen aan de door jou gestelde voorwaarden beheren en delen. Denk bijvoorbeeld aan “Toon alle openstaande tickets van klant X”. Deze gehele functionaliteit bevindt zich nog in de BETA-fase, maar we verwachten niet dat er nog fouten zullen optreden. In de volgende release gaan we verder met deze functionaliteit en is het de bedoeling om deze filteropties overal toe te passen.
  • [Tickets] Indien ingeschakeld toont de mobiele versie nu ook de gekoppelde mijlpaal op de indexpagina van tickets.
  • [Tickets] De ‘modal’ van een mijlpaal toont nu ook KPI’s die tevens goed werken op een smartphone of tablet.
  • [Tickets] Tickets kunnen nu automatisch na een in te stellen aantal jaren worden gearchiveerd. Standaard staat deze instelling op 7 jaar.
  • [Organisaties] We hebben nieuwe widgets toegevoegd aan het dashboard die bijvoorbeeld het aantal leveranciers, klanten, prospects of beheerders tonen.
  • [Datasets] Binnen de module datasets, in de ‘schema-editor’ kun je vanaf nu ook velden verwijderen. Uit veiligheidsoverwegingen dien je hiervoor wel apart geautoriseerd te zijn.
  • [Portal] De portal toont het meest recente nieuwsbericht nu ‘uitgeklapt’. Hiermee zijn je gebruikers nog beter en gemakkelijker op de hoogte van het laatste nieuws.
  • [Formulieren / Portal / Automations] Er wordt nu bijgehouden hoe vaak een formulier of pagina is gebruikt en wanneer de laatste keer was. Zo kun je gemakkelijker inschatten of het nog wordt gebruikt.
  • [Automations] Flows zijn nu ook optioneel goed- of af te keuren door de teamleden die aan het betreffende formulier zijn gekoppeld.
  • [Automations] Formulieren zijn nu ook te publiceren op de portal waarna ze ook volledig hun werk uitvoeren.
  • [Boekhouding] De verloopdatum en een titel zijn nu optioneel in te stellen.
  • [Boekhouding] Vanaf nu is het ook mogelijk om een factuur in Dollar (USD) te maken.
  • [Boekhouding] Het format van het factuurnummer is nu in te stellen via de beheerdersinstellingen.
  • [Boekhouding] Er is nu per boekhouding een standaard geldigheidsduur van een factuur in te stellen.
  • [Boekhouding / Datasets] Als je beschikt over de module ‘boekhouding’ en ‘datasets’, kun je nu binnen de de schema-instellingen van datasets een standaardbeschrijving voor een factuur meegeven. Die wordt dan een-op-een overgenomen op de factuur (PDF). Je kunt hierbij gebruik maken van variabelen om de inhoud van een object te tonen.
  • [Applicatiemanagement / Basisregistraties / Wiki] Er zijn uitgebreidere filtermogelijkheden toegevoegd die net zoals alle andere modules die deze optie al hadden, worden onthouden in je persoonlijke instellingen.
  • [Wiki] Het is nu mogelijk om vanuit de beheerdersinstellingen aan te geven welke velden verplicht zijn.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • [Algemeen] De inlogpagina is nu ook goed te gebruiken op een Ipad / Tablet in zowel de liggende als staande weergave.
  • [Algemeen] In veel gevallen was het database-ID van een object niet beschikbaar in de variabelen.
  • [Organisaties] De tabbladen om te switchen naar locaties of ruimten waren ook zichtbaar als je alleen gebruik maakt van de optie ‘Organisaties’.
  • [Tickets] Behandelaars worden nu ook alfabetisch gesorteerd tijdens het filteren op behandelaar.
  • [Tickets] Tickets gelinkt aan een major-ticket waren niet zichtbaar vanuit de ‘ouder/major-ticket’.
  • [Boekhouding] Het lettertype is veranderd naar een beter leesbaar font.
  • [Acties & Triggers] De verkeerde triggers stonden bij de verkeerde acties op de index van de betreffende pagina.

Zie voor een uitgebreider overzicht van alle wijzigingen en toevoegingen het changelog binnen Neo4Z. Je vindt deze in de footer, via de pagina ‘Over Neo4Z‘.

Vragen?

Heb je nog vragen? Je kunt dan contact opnemen met support. Dit kan via support@neo4z.nl of door te bellen (binnen kantooruren) naar 085 – 487 40 90.

Releasenotes v21.44

De release van week 44 brengt weer een aantal nieuwe maar ook veranderde dingen met zich mee. Hieronder vind je een samengevat overzicht van alle updates die we deze keer pushen.

Wat hebben we toegevoegd?

  • Mijlpalen (tickets) zijn uitgebreid met meer functionaliteiten. Hier hebben we bij de vorige release al zaken aan veranderd, maar nu is het ook mogelijk geworden om een mijlpaal te voorzien van meer informatie zoals een naam en/of versienummer, de publicatiedatum, notities en meer. Ook kun je vanaf nu gemakkelijk zien welke tickets allemaal gekoppeld zijn aan de betreffende mijlpaal! De volgende stap is het mogelijk maken om mijlpalen te publiceren (middels een roadmap) op de portal. Hiermee kun je je klanten gemakkelijker op de hoogte houden van je toekomstplannen. Wijzelf gaan deze functionaliteit ook gebruiken. Je ziet de optie dus binnenkort als eerste op de portal van support!
  • Mijlpalen kunnen gekoppeld worden aan projecten. Dit is de eerste stap naar het kunnen inzetten van Neo4Z voor projectmanagement. Je kunt de projecten nu als lijstwaarde aanmaken vanuit ‘Beheer > Opzoeklijsten’.
  • Bij tickets is het mogelijk om letterlijk alle tickets te bekijken. Dit zijn dus de tickets van alle teams die bestaan. Uiteraard mag je alleen de tickets zien waarop je enigzins rechten hebt. Filters e.d. blijven dus bestaan. Ook kun je geen vertrouwelijke tickets openen als je geen teamlid van het desbetreffende team bent.
  • Voor klanten die BETA-features aan hebben staan is het vanaf nu mogelijk om de filters van tickets op te kunnen slaan. Hiermee kun je ‘deelbare’ filters maken.
  • Een factuur is nu (als PDF) te genereren in een andere taal dan je eigen systeemtaal.
  • Facturen beschikken nu ook over opmaak op basis van MarkDown. Dit wordt o.a. gebruikers bij de kop- en voetteksten.
  • Je kunt nu foto’s toevoegen aan personen en áls een persoon beschikt over een foto wordt die ook meteen getoond bij zijn/haar ticket.
  • Formulieren tonen nu ook de naam van de variabel, zo kun je deze gemakkelijk overnemen.
  • Als een klant over een postadres beschikt wordt die nu (in plaats van het bezoekadres) gebruikt op een factuur.
  • Je kunt nu (via ‘Mijn account’) kiezen voor welk type notificaties je ook via e-mail op de hoogte wil worden gehouden.
  • Het is mogelijk om gebruikers wel of niet te autoriseren voor het wijzigen van publieke dashboards.
  • Binnen het tabblad documenten kun je vanaf nu ook switchen naar een ‘albumweergave’, deze toont thumbnails van alle afbeeldingen die gekoppeld zijn aan het betreffende object. De gemaakte keuze wordt opgeslagen in je persoonlijke instellingen en wordt een volgende keer weer gekozen.
  • Bij datasets kun je kiezen voor een dedicated afbeeldingen tabblad. Deze toont de direct de albumweergave van de bijlagen.
  • Als je een persoon wijzigt, dan wordt er gevraagd of je meteen de persoonsinformatie bij openstaande tickets wilt updaten met de nieuwe informate.
  • Bij facturen kun je nu aangeven of de kolom met de aantallen wel of niet wil tonen in de PDF.
  • De link naar de portal is nu te verbergen in het gebruikersmenu (menu aan de rechterbovenhoek).
  • Je kunt vanaf nu ook hyperlinks toevoegen aan je eigen sidebar. Dit kun je doen via dezelfde pagina als het instellen van de volgorde en het wel of niet tonen van menu-items.
  • Je kunt nu mailsjablonen opslaan en koppelen aan de acties van tickets.
  • Lijstwaarden kunnen nu via een druk op de knop alfabetisch gesorteerd worden.
  • Items van een controlelijst (tickets) zijn nu te sorteren middels drag&drop.

Wat hebben we veranderd?

  • Diverse kleine UI wijzigingen in beheer, de portal en het behandelaarsgedeelte.
  • De kleuren van klanten, leveranciers en prospects (icoontjes) bij organisaties.
  • Verschillende vertalingen werkte niet.
  • Er kwam een foutmelding tijdens het toevoegen van een nieuwe locatie.
  • Een eigen logo werd automatisch overschreven en weggegooid.
  • Documenten bij datasets waren niet te sorteren.
  • De algemene instellingen van de portal toonde een fatale fout als de module ‘Wiki’ niet was ingeladen.
  • Het zoekveld voor leveranciers toont nu meer dan 2 leveranciers.
  • Lijstwaarden werden niet juist getoond als er een foutmelding aan vooraf ging (bijvoorbeeld bij het niet invullen van een verplicht veld).

Releasenotes v21.42

In de release van deze week brengen we de volgende wijzigingen en updates naar onze SaaS-klanten:

Wat hebben we toegevoegd?

  • Reserveringen kunnen nu ook accessoires bevatten.
  • Facturen (zowel definitief als pro-forma) zijn te exporteren naar PDF.
  • Formulieren van zowel de portal als automations beschikken nu ook een ‘datum’ en een ‘datum/tijd’ veld.
  • Het is nu ook mogelijk om velden/vragen van een formulier te verwijderen.
  • De zoekpagina’s accepteren nu ook het sterretje als wildcard (naast de al bestaande %).
  • E-mails die vanuit acties worden verstuurd (bijvoorbeeld een afmeldmail van een ticket), tonen nu ook eventuele afbeeldingen. Deze worden geëmbed in de mail.
  • Tickets tonen nu ook de beoordeling (indien beschikbaar) binnen het behandelaarsgedeelte.
  • Je kunt nu variabelen gebruiken binnen de velden van formulieren. Hiermee kun je de waarde van veld gebruiken in bijvoorbeeld de titel van het aangemaakte ticket. (Voorbeeld: ${form.titel}).
  • Neo4Z biedt vanaf nu brute-force detectie tegen eventuele aanvallen. Deze is in te stellen via beheer.
  • We zijn begonnen aan de module ‘automations’. Hiermee kunnen taken automatisch door Neo4Z worden uitgevoerd. Denk aan het automatisch aanmaken van nieuwe accounts (binnen bijvoorbeeld Active Directory) vanuit een Ticket.
  • Er zijn vrij veel databaseoptimalisaties met betrekking tot het sorteren, filteren en zoeken toegevoegd aan alle tabellen van de applicatie.
  • Objecten binnen applicatie-management kunnen nu meerdere keren dezelfde relatie hebben.
  • Acties (beheer) is gesplitst in ‘Acties en Triggers’. Dit stelt je in staat om een actie te koppelen aan meerdere triggers waardoor je ook OF-voorwaarden kunt gebruiken om iets te triggeren. Daarnaast kun je bijvoorbeeld mails hergebruiken door deze aan meerdere acties te koppelen.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • Binnen de beheerdersopties was het al mogelijk om alle waarden van bijvoorbeeld selectboxes te beheren. Deze optie heette “Lijsten”. Vanuit klanten hebben we de tip gekregen deze te hernoemen naar “Opzoeklijsten”. Dat hebben we gedaan!
  • Diverse kleine spelfouten (Nederlands)
  • Verschillende module-opties verschenen toch nog, en veroorzaakten soms foutmeldingen, bij een uitgeschakelde module.
  • Afbeeldingen die via een modal (vanuit de WYSIWYG-editor) werden geüpload, waren niet altijd bruikbaar.
  • Tickets die via een formulier op de portal werden aangemaakt hadden geen startdatum

Releasenotes v21.40

De afgelopen 2 weken hebben we weer hard gewerkt aan allerlei nieuwe features, klantverzoeken en het oplossen van bugs. Hieronder zie je welke items we vanavond pushen naar onze SaaS-omgevingen:

Wat hebben we toegevoegd?

  • Na het zoeken in de globale zoekbalk, wordt de zoekterm nu onthouden gedurende de verdere kliks door Neo4Z.
  • We tonen nu een foutmelding als een gebruiker (nog) niet bestaat in Neo4Z, terwijl deze wel bij een identity provider zoals MS Azure bestaat.
  • Het is nu mogelijk om binnen tickets te filteren op subcategorie.
  • De API heeft nu ook een status endpoint (?api=status). Hiermee kun je snel checken of Neo4Z in de lucht is.
  • De module applicatiemanagement toont nu ook de gerelateerde personen van bijvoorbeeld een applicatie of server. Deze gerelateerde personen zijn de personen/beheerders die zijn gekoppeld aan een object dat een relatie heeft met het huidige object.
  • Het is mogelijk geworden om op basis van team in te stellen welk type tickets dat specifieke team mag beheren.
  • Het veld ‘Bestand’ is toegevoegd aan de te kiezen velden van de formulieren voor de portal. De bestanden worden (bij een succesvol opgeslagen formulier) direct toegevoegd aan het nieuwe ticket. Let op: het belangrijk dat alle portalgebruikers wél beschikken over de rechten om minimaal bestanden toe te voegen aan tickets.
  • Ook lokale gebruikers (die niet inloggen via een identity provider) kunnen vanaf nu een foto instellen.
  • Het veld ‘streefdatum’ (van tickets en indien ingeschakeld) kleurt nu ook als de desbetreffende streefdatum in zicht komt. Qua gedrag komt dit veld overeen met ‘einddatum’.
  • Vanaf nu kun je direct vanuit het ticket (via de button [Acties]) een agenda-uitnodiging naar de behandelaar(s) versturen.
  • Organisaties zijn nu ook te markeren als ‘prospect’. Dit is een instelling die overigens standaard is uitgeschakeld.
  • Er wordt nu automatisch bijgehouden hoe lang een ticket ‘open staat’. D.w.z. zolang het ticket nog niet is afgerond. We gaan dit in toekomstige versies verder uitbreiden.
  • Bij reserveringen zijn de velden ‘Opmerking (uitgifte)’ en ‘Opmerking (retour)’ toegevoegd.
  • De button ‘Gegroepeerd’ bij een lidmaatschap van meerdere teams (tickets) toont nu ook het aantal teams. Dit is uiteraard een optelsom van de tickets binnen alle teams waarvan je op dat moment lid bent.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • De organisatie van een persoon is nu te wijzigen tijdens het koppelen van een persoon aan een (nieuw) ticket.
  • Diverse kleine UI-tweaks en spelfouten (Nederlands).
  • De toetsencombinatie ‘CTRL + S’ zorgde ervoor dat een indexpagina ook wilde opslaan.
  • Het was niet mogelijk om tickets te openen van andere personen als je daarvoor wél geautoriseerd was (portal).

Zie voor een compleet overzicht van alle wijzigingen het uitgebreide changelog. Deze vind je binnen Neo4Z, door te navigeren naar ‘Over Neo4Z’ > ‘Changelog’.

Heb je nog vragen?

Neem dan contact op met support. Dat kan via e-mail en ook binnenkort telefonisch (bereikbaar binnen Nederlandse kantooruren)

Releasenotes v21.38

In de release die we vanavond pushen naar al onze productieomgevingen vind je de volgende verbeteringen en aanpassingen;

Wat is er toegevoegd?

  • Je kunt nu naast Markdown ook HTML gebruiken voor de opmaak bij pagina’s binnen de portal.
  • We hebben de lokale Neo4Z-omgevingen (zowel on premise als SaaS) toegang gegeven tot onze centrale plugin store. Hier gaan we met en met meer plugins toevoegen waarmee je gemakkelijk extra opties of maatwerk aan je eigen Neo4Z-omgeving kunt toevoegen. De plugin store waarschuwt je ook als er updates beschikbaar zijn.
  • Afbeeldingen worden nu ook als thumbnail opgeslagen zodat je snel een voorbeeld van de betreffende afbeelding ziet bij bijvoorbeeld tickets (in de tijdlijn).
  • Het is nu mogelijk om (indien ingeschakeld in beheer) tickets te laten beoordelen door je gebruikers. Je kunt tevens instellen of de gebruiker een toelichting op zijn of haar beoordeling kan geven en of deze zelfs verplicht is.
  • Er is een widget met de laatst geraadpleegde tickets toegevoegd aan het dashboard. In de toekomst voegen we hier meer pagina’s aan toe, en verplaatsen we de inhoud wellicht naar de header.
  • Als een portal-gebruiker over een foto beschikt, dan wordt die nu ook getoond bij geplaatste reacties op een ticket.
  • Vanaf nu wordt je gewaarschuwd als je niet-opgeslagen wijzigingen hebt, en je verlaat de pagina zonder op te slaan.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • De sidebar is nu beter bruikbaar als je je scherm (desktop-only) in tweeën verdeeld op een resolutie van 1920×1080.
  • Indien inloggen via Microsoft Azure geforceerd werd (Single Sign In), en je logde uit, dan werd je direct weer opnieuw ingelogd.
  • De [Opslaan]-knop is nu altijd beschikbaar en niet meer standaard disabled.
  • Nieuwe velden (formulieren) staan nu standaard onderaan i.p.v. bovenaan.
  • Diverse kleine wijzigingen aan de gebruikersinterface.

Zie voor een uitgebreide(re) lijst van alle wijzigingen het changelog. Deze vind je op de pagina ‘Over Neo4Z > Changelog’.

Releasenotes v21.36

In deze release voegen we een aantal grote en zeer handige features toe! We bieden je o.a. de optie om formulieren op custom pagina’s via de portal de publiceren. Lees snel verder voor meer informatie!

Wat is nieuw?

  • Je kunt formulieren maken voor je eindgebruikers! Deze formulieren kunnen gepubliceerd worden op de gebruikersportaal of op een eigen intranet. Een ingevuld formulier leidt tot een ticket!
  • Daarnaast kun je pagina’s toevoegen aan de portal. Hiermee kun je zelf onbeperkt informatiepagina’s of ander soort content publiceren. De pagina’s zijn de linken vanuit één van de 4 buttons op de homepage.
  • Vanaf nu kun je op de portal het veld ‘Binnenkomst’ (indien ingeschakeld) ook een standaardwaarde geven bij het aanmaken van een nieuw ticket. Hiermee kun je meer grip krijgen op tickets die via de portal zijn aangemaakt.
  • Het bovengenoemde veld is nu ook (indien ingeschakeld) te tonen op de portal.
  • Je kunt nu direct documenten en afbeeldingen uploaden via de editor. Klik hiervoor op het icoontje m.b.t. ‘Afbeeldingen’. Na het uploaden is de afbeelding ook direct in de content te gebruiken.
  • De banner van de portal kan nu ook een achtergrondafbeelding hebben.
  • De portal biedt nu ook de mogelijkheid om een ‘welkomstwoord’ / inleiding te plaatsen op de homepage. Deze wordt na de banner en voor het nieuwsoverzicht getoond. Je kunt gebruik maken van markdown t.b.v. opmaak.
  • De mail die gestuurd wordt bij een notificatie (optionele keuze van een gebruiker) heeft een andere layout gekregen en is vanaf nu klikbaar.
  • Indien je nu inloggen via OpenIDC forceert, is de link om als lokale gebruiker in te loggen ook verwijderd.
  • Je kunt nu 2FA forceren voor alleen lokale of alle gebruikers. BIj het forceren bij alle gebruikers houdt dit in dat zij naast een eventuele 2FA-stap bij de provider, ook in Neo4Z moeten inloggen met 2FA.
  • Het tabblad ‘Beveiliging’ is weggehaald uit de algemene instellingen en heeft nu een eigen pagina. Hier horen ook eigen autorisaties bij. Je dient eventuele beheerders dus extra autorisaties tot de pagina te geven (indien gewenst)
  • Gebruikers kunnen nu via de portal bestanden toevoegen aan een ticket. Dit is een instelling die moet worden ingeschakeld. Verder dient de portal-gebruiker te beschikken over de autorisatie ‘Tickets > Bestanden toevoegen’ om hier gebruik van te kunnen maken.

Wat hebben we veranderd?

  • Gelezen notificaties worden niet meer getoond in de dropdown.
  • Als een item uit de controlelijst (tickets) wordt opgeslagen, wordt er nu ook een melding getoond zodat je zeker weet dat je updates zijn opgeslagen.
  • De tekst ‘Verborgen voor aanmelder’ is vervangen door een icoontje.

Wat hebben we opgelost?

  • Het veld ‘Streefdatum’ werd niet zichtbaar in de portal (tickets) als deze wél was ingeschakeld.
  • Het lukte niet om al tijd te schrijven op een nog niet opgeslagen ticket.
  • De [Wijzigen] en [Verwijderen]-knoppen verdwenen bij het sorteren van de tijdlijn.
  • Er werd een fatale fout getriggerd als een gebruiker geen toegang verleende om te in te loggen via MS Azure.

Releasenotes v21.34

In deze eerste release van onze nieuwe ontwikkelcyclus, brengen we vandaag (buiten Nederlandse kantoortijden) de volgende verbeteringen naar onze SaaS-klanten;

Wat hebben we toegevoegd?

  • Vanaf nu is het mogelijk om een eigen logo te plaatsen op de loginpagina, de navigatiebalk in het behandelaarsgedeelte en de navigatiebalk in de portal.
  • Er wordt een log-item gegenereerd zodra iemand op de knop [Exporteren] drukt. Hiermee houd je beter grip op je data en het eventueel lekken daarvan. Uiteraard kan iemand sowieso alleen maar exporteren indien hij/zij daarvoor geautoriseerd is.
  • Je kunt nu filteren op velden binnen datasets. Dit kan op dezelfde wijze zoals bij bijvoorbeeld tickets (vinkjes).
  • De kolom ‘editedDate’ (datum laatste wijziging) is toegevoegd aan de kiesbare kolommen van tickets.
  • Binnen tickets is het nu ook mogelijk om via de buckets te groeperen op behandelaar. Hiermee deel je gemakkelijker tickets aan je collega’s uit.
  • Tickets zijn te sorteren op de portal. De gekozen sortering wordt onthouden.
  • Vanaf nu kun je tickets ook aanmaken via de portal. Dit is een instelbare optie die standaard uitstaat. Je kunt ervoor kiezen om hier ook een standaardstatus en team aan te koppelen. Het betreffende team zal dan acteren als de 1e lijns behandelaar.
  • Het blok ‘Componenten’ (in gebruik bij de module applicatiemanagement) toont nu ook de gerelateerde componenten. Deze worden overgenomen van alle eerstegraads relaties.
  • Het blok ‘Relaties’ is nu ook voorzien van dezelfde icoontjes als de grafische weergave.
  • De [Opslaan]-knop wordt nu 50ms na het klikken uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk 2 keer een item kunt opslaan.
  • Statische bestanden mogen nu door de browser gecached worden. Dat maakt het geheel uiteraard een stuk sneller.
  • Statistieken m.b.t. gebruikers en groepen worden nu getoond op de beheerderspagina.
  • We laten de support voor Internet Explorer vallen en tonen nu een duidelijke waarschuwing voor de laatste IE-gebruikers.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • Het [Zoeken] en [Menu]-icoontje (smartphone only) is aangepast in grootte zodat deze overeenkomt met de andere icoontjes in de mobiele weergave.
  • Als er geen formaat voor het ticketnummer was ingesteld, kwam er een fatale fout. Nu wordt een standaardformaat gekozen in dit geschetste geval.
  • De checkboxes van organisaties werden niet uitgeschakeld bij het bekijken van een gearchiveerde organisatie.
  • Binnen beheer kun je nu ook personen ontkoppelen van een gebruiker.
  • Tweestapsverificatie leidde niet altijd naar de index bij een correcte code.
  • De melding ‘Dit object is gearchiveerd’ was niet altijd zichtbaar.
  • Verschillende kleine optimalisaties aan de layout en spelfouten (Nederlandse vertaling) binnen tickets.

Releasenotes v21.32

In de release van deze week (v21.32) brengen we de volgende updates naar onze SaaS-omgevingen. Zoals iedere week wordt deze vandaag (woensdag) na kantooruren gepusht.

Dit is tevens de laatste één-week-durende sprint. Vanaf nu gaan we sprints van 2 weken hanteren. Dit betekent dat de volgende release niet in week 33, maar 34 is. Hiermee geven we onze ontwikkelaars meer tijd om aan features te werken en hopen we per release grotere features te kunnen toevoegen!

Wat hebben we toegevoegd

  • De kolom ‘leveranciersnummer’ is toegevoegd aan de index van organisaties.
  • Als de module applicatie-management is ingeschakeld. dan is het mogelijk om een organsatie te markeren als ‘Beheerder’. Alle -als beheerder gemarkeerde- organisaties kunnen op hun beurt weer gekoppeld worden aan applicaties.
  • Het mogelijk om de (json) body van een inkomende webhook te gebruiken. Alle json variabelen zijn beschikbaar via een ${body.xx} tag. Dit geldt ook voor een multidimensionele array.
  • Je kunt nu reacties aan een ticket toevoegen vanuit de API. Hierbij kun je tevens een kleur en custom icoontje (binnen FontAwesome) meegeven.
  • Indien je Neo4Z-omgeving gekoppeld is aan Microsoft Azure, zullen vanaf nu de profielfoto’s van Azure overgenomen worden. Ook worden -tijdens het inloggen- de voornaam, achternaam en weergavenaam gesynchroniseeerd met Azure.
  • Er is een widget voor major tickets toegevoegd aan het dashboard.
  • Je kunt nu gemakkelijker geuploade afbeeldingen koppelen aan een ticket of reactie. Via een modal wordt kun je direct klikken op een afbeelding. Hierna wordt automatisch de benodigde Markdown-code gegenereerd voor het tonen van de afbeelding.
  • Alle objecten/entries zijn vanaf nu te kopiëren.
  • We zijn begonnen met de ontwikkeling van de module reserveringen & facturatie/offertes.

Wat hebben we veranderd?

  • Diverse wijzigingen aan de gebruikersinterface. Zie voor een uitwerking het changelog binnen Neo4Z (Over -> Changelog)
  • Te hoge afbeeldingen worden nu ook verticaal verkleind. Hierdoor hoef je niet meer te scrollen bij bijvoorbeeld een screenshot vanuit een smartphone.

Welke fouten hebben we opgelost?

  • Een selectbox die wél een kleur had, maar geen icoontje gedroeg zich vreemd.
  • Het nummer ‘1’ werd vertaald naar <b>%1$s</b> bevat geen geldige postcode van het formaat %2$s, dit gold uiteraard alleen voor de Nederlandse variant van Neo4Z.
  • Diverse kleine spelfouten m.b.t. de vertalingen.
  • Als je een link had geplakt (in bijvoorbeeld een reactie), dan werkte deze link niet. Dit kwam doordat de volledige URL in hoofdletters stond.
  • Het koppelen van een ticket aan een major ticket werkte niet in Chrome.
  • Het tonen van niet-toegewezen tickets werkte niet correct.

Releasenotes v21.31

In de release van deze week brengen we de volgende toevoegingen en wijzigingen naar onze SaaS-klanten. Zoals iedere woensdag, pushen we de updates vanavond na 17.00 naar alle omgevingen.

Wat hebben we toegevoegd?

  • De portal heeft de optie om nieuwsberichten te tonen waarbij je ook bijlagen kunt toevoegen (nu nog alleen embedded in het bericht).
  • Het is mogelijk geworden om vanuit de portal een ticket te sluiten (indien ingesteld) of om deze opnieuw te openen (seperate instellingen).
  • Ook kun je vanaf nu een status instellen die automatisch kan worden getriggerd bij reageren of een status wijzigen van een ticket, vanuit de portal (zie ook vorige punt).
  • Het is mogelijk om personen te autorizeren om alle tickets van hun organisatie te kunnen zien/bewerken vanuit de portal.
  • Ook zonder ‘wijzigrechten’ kun je nu geautoriseerd zijn om tijdlijn-items toe te voegen aan een object (mits ingeschakeld voor het betreffende object).
  • BIj Beheer > Gebruikersbeheer kun je vanaf nu ook de kolommen van de tabel wijzigen.
  • De te tonen velden bij tickets op de portal zijn in te stellen. Zo kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld urgentie te verbergen voor je eindgebruikers.
  • De velden binnen datasets zijn vanaf nu te voorzien van een rand aan de boven en/of onderzijde.

Wat hebben we veranderd?

  • De [Verwijderen] en [Archiveren] knoppen zijn nu standaard verborgen op een smartphone bij tickets.
  • De gebruikersinterface van het systeemlogboek is aangepast (kleur van statussen)
  • De portal wordt nu getoond in een ‘container’ zodat er altijd een vaste breedte is.
  • Bij organisaties hebben we het veld ‘Leveranciersnummer’ toegevoegd. Om dit compleet te maken, is het veld ‘Clientnummer’ vanaf nu ‘Klantnummer’. Voor beide velden geldt dat deze pas getoond worden zodra ‘Leverancier’ en/of ‘Klant’ is aangevinkt.
  • Logitems (Beheer > Systeemlogboek) kunnen vanaf nu (uitklapbare) details bevatten en er zijn kleine wijzigingen aan de gebruikersinterface van die pagina gemaakt.
  • Tickets, organisaties, personen en processen hebben nu ook een paginabalk onderaan de pagina als je ze bekijkt vanuit de ‘Gekoppeld’-tab en de (nog in ontwikkeling) globale zoekpagina.
  • Bij het aanmaken van een ticket is nu niet meer mogelijk om een einddatum te kiezen die voor de startdatum ligt (in de kalender).

Welke bugs hebben we opgelost?

  • Er werd geen tekst getoond, bij het bekijken van een ticket op de portal. Dit kwam doordat er in dit specifieke voorbeeld alleen onzichtbare reacties waren.
  • Ruimtes waren toch nog zichtbaar, ondanks dat je er geen autorisaties voor had.
  • Popovers (de pop-ups met de inhoud van een ticket) bleven zichtbaar zodra je op een ticket had geklikt.
  • Vertrouwelijke tickets van alle aanmelders waren zichtbaar voor een aanmelder die geautoriseerd was om alle tickets van zijn/haar organisatie te bekijken.
  • Tabellen worden nu goed vormgegeven in alle opmaakvelden.

API wijzigingen
Let op; zoals de vorige keer ook al aangegeven is in deze release het gebuik van een api_key in de URL weggehaald. Je dient nu altijd gebruik te maken van een bearer token ter autorisatie.

Releasenotes v21.30

De release van deze week bevat de volgende updates / wijzigingen. Zoals iedere week pushen we deze vanavond naar alle SaaS-omgevingen.

Wat is er nieuw?

  • Het veld streefdatum is toegevoegd aan de tabel van tickets. Dit betekent dat deze nu -indien ingeschakeld- ook is te exporteren naar Excel.
  • Bij het aanpassen van e-mails via de acties, wordt nu ook een WYSIWYG-editor op basis van Markdown getoond.
  • Bij de acties is een nieuwe trigger toegevoegd ‘Gebruikersbeheer > Nieuw’.
  • Het is nu mogelijk om custom headers te sturen bij een webhook.
  • Via de API kun je nu naast lezen ook tickets aanmaken en bewerken. Daarnaast geldt ditzelfde voor de datasets-objecten.
  • Het is mogelijk om een gegenereerde e-mail (vanuit acties) op te slaan en toe te voegen aan het betreffende object / ticket (EML-bestand).
  • Als een gebruiker reageert via de portal wordt nu een log-item gegenereerd en is er een trigger die wordt afgevuurd.
  • Het is mogelijk om binnen de portal de mogelijkheid om te reageren uit te schakelen voor zowel openstaande tickets als afgeronde tickets.
  • Je kunt nu afbeeldingen gebruiken in alle WYSIWYG-velden. Hierbij geldt dat je wel rekening moet houden met de autorisaties van je publiek. Als iemand niet geautoriseerd is voor bijvoorbeeld de bijlagen van een ticket, en je plakt een afbeelding daarin, dan zal hij/zij de afbeelding niet zien.
  • Bij ruimtes kun je nu ook een categorie aan de tijdlijn-items toevoegen.
  • Het is vanaf nu mogelijk om in te stellen op basis van welke status of statussen een ticket is afgerond.

Wat hebben we aangepast of opgelost?

  • Diverse ‘notices’. Dat zijn waarschuwingen die getoond worden in de lokale ontwikkelomgevingen van onze ontwikkelaars.
  • Verwijderde items stonden nog in de ‘favorieten’ van gebruikers.
  • Het was onmogelijk om een Wiki-artikel aan te passen.
  • Het was mogelijk om bestanden te openen (weliswaar via een omweg) waarvoor je niet geautoriseerd was.

Let op

Vanaf volgende week (versie v21.31) vervalt het gebruik van de api_key via de URL. Zoals al eerder aangekondigd dien je volledig over te stappen op het autoriseren via een header (met Bearer-token). Neem voor hulp contact op met support.